Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Anniek & Maaike

Ga naar beneden 
2 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
AuteurBericht
Anniek.

Anniek.


Aantal berichten : 3310
Registratiedatum : 17-11-11
Leeftijd : 31

Anniek & Maaike - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Anniek & Maaike   Anniek & Maaike - Pagina 3 Emptywo sep 18, 2013 11:22 am

"Dat zou prettig zijn." knikte Tirone vriendelijk. "Bedankt."
Winter voelde zich opgelucht. Ze was blij dat ze niet meteen aardig hoefde te doen. Ze glimlachte op haar mysterieuze manier van doen naar Penant en draaide zich om om de bediende te volgen. De luchtige doeken aan haar jurk wapperde lichtjes achter haar aan.
Hugo knikte een keer vriendelijk naar iedereen en volgde toen de rest. Hij was nieuwsgierig naar de familie.
Terug naar boven Ga naar beneden
Maaike
Admin
Maaike


Aantal berichten : 2384
Registratiedatum : 04-11-11
Woonplaats : Neverland

Anniek & Maaike - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Anniek & Maaike   Anniek & Maaike - Pagina 3 Emptywo sep 18, 2013 11:37 pm

Pennant keek het gezelschap na en wierp daarna een waarschuwende blik op zijn kinderen, een herinnering om zich vooral niet te misdragen. De twee kleinere jongetjes, een tweeling, rende al schreeuwend de ontvangsthal uit. Ze waren klaar met hun 'plicht' en gingen er nu snel vandoor om te gaan spelen.

Anna wachtte op een teken van haar vader en verliet toen zelf ook de ruimte. Ze vroeg zich af hoe lang de familie hier zou blijven, en of ze hen nog eens tegen het lijf zou lopen buiten de formele dingen om. Ze wilde stiekem wel praten met de dochter, ze was ouder dan Anna was. Maar misschien dachten ze over een paar dingen het zelfde. Een raar gevoel borrelde in haar buik toen ze aan de zoon dacht. Wat was nou de hele bedoeling van dit bezoek? Anna uithuwen aan die jongen, Hugo heette hij als ze het goed had, of Nate uithuwen aan dat meisje, Winter.

Nate keek ze na en liep toen op een rustig tempo naar de bibliotheek. Soms wilde hij echt nog wel dat hij jong was. Als hij de leeftijd had gehad van zijn broertjes, en de gasten ook, dan waren ze waarschijnlijk al snel gaan spelen. Bovendien waren de meeste jonge kinderen eerlijk. Er waren geen achterbakse trucjes waarbij iemand eerst aardig deed om vervolgens je keel door te snijden.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://rpgcorner.actieforum.com
Anniek.

Anniek.


Aantal berichten : 3310
Registratiedatum : 17-11-11
Leeftijd : 31

Anniek & Maaike - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Anniek & Maaike   Anniek & Maaike - Pagina 3 Emptydo sep 19, 2013 10:45 am

Toen Winter haar kamer gewezen had gekregen besloot ze vrij snel rond te gaan lopen. Ze had helemaal geen zin om de hele middag op haar kamer te zitten. Ze trok haar mantel aan en begon door het kasteel te zwerven. Op zoek naar een mooi plekje waar ze rustig kon gaan zitten en nadenken.

Hugo was op zijn kamer en ijsbeerde wat rond. Hij vroeg zich af wat het precieze plan van zijn vader was. Hij werd er nerveus van dat de kinderen van Pennant van zijn en zijn zus de leeftijd waren. Het stond vast dat er getrouwd ging worden. Maar wie met wie?
Terug naar boven Ga naar beneden
Maaike
Admin
Maaike


Aantal berichten : 2384
Registratiedatum : 04-11-11
Woonplaats : Neverland

Anniek & Maaike - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Anniek & Maaike   Anniek & Maaike - Pagina 3 Emptyvr sep 20, 2013 1:30 am

Anna liep naar een van de kasteel tuinen, ze liep naar binnen en werd direct begroet door de werkers daar.
Ze liep een eindje verder, het kasteel was zo gróót, en ging zitten op een bankje. Ze zuchtte diep en liet haar hoofd steunen in haar handen. Het lastigste vond ze nu dat ze niet wist wáár ze zich op moest instellen. En iets in haar zei dat de andere drie absoluut geen zin hadden in welke uitkomst dan ook, haar houding zou daar niks aan veranderen.
Ze wilde niet zien dat haar broer tegen wil en dank werd uitgehuwd aan iemand die daar niet bepaald op zat te wachten, misschien kon zijzelf het goede wel in zien van een huwelijk, maar als die jongen daar anders over dacht..
Maar misschien was haar vader wel iets heel anders van plan, al leek haar dat onwaarschijnlijk.

Nate liep richting de stallen, het was geen plek voor iemand van adel maar het kon hem niks schelen. Terwijl hij diep nadacht over het gesprek van zijn vader en de raad borstelde hij zijn paard. Had hij een opmerking gemist die verried wat zijn vaders plannen waren? Of was dit bezoek vanuit heer Tirone bedacht?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://rpgcorner.actieforum.com
Anniek.

Anniek.


Aantal berichten : 3310
Registratiedatum : 17-11-11
Leeftijd : 31

Anniek & Maaike - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Anniek & Maaike   Anniek & Maaike - Pagina 3 Emptyvr sep 20, 2013 6:39 am

Winter raakte verzeild in de tuin. Ze keek om zich heen en glimlachte. Dit was een fijne plek. Ze ging op een bankje zitten en keek voor zich uit. Ze probeerde zich verder niet te concentreren op wat haar vader van plan was. Daar kwam ze snel genoeg achter, en het had geen zin om zich zorgen te maken over iets wat niet zeker is.

Hugo liet zich op het bed vallen. Hopelijk zou hij bij het overleg mogen zijn. Al betwijfelde hij dat.
Terug naar boven Ga naar beneden
Maaike
Admin
Maaike


Aantal berichten : 2384
Registratiedatum : 04-11-11
Woonplaats : Neverland

Anniek & Maaike - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Anniek & Maaike   Anniek & Maaike - Pagina 3 Emptyvr sep 20, 2013 9:25 am

Anna zag een stuk verderop Winter zitten. Ze twijfelde even maar ging toch niet naar haar toe. Waarschijnlijk was ze aan het bijkomen van de reis, en probeerde ze een beetje te settelen. Niemand wist ook hoe lang ze zouden blijven en wat de plannen waren.

Nate ging door met het verzorgen van zijn paard en probeerde niet te wel te denken aan de eventuele problemen die hi zou kunnen krijgen.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://rpgcorner.actieforum.com
Anniek.

Anniek.


Aantal berichten : 3310
Registratiedatum : 17-11-11
Leeftijd : 31

Anniek & Maaike - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Anniek & Maaike   Anniek & Maaike - Pagina 3 Emptyvr sep 20, 2013 11:04 am

Winter keek een beetje om zich heen en zag toen Anna, de dochter van Pennant zitten. Ze twijfelde. Maar ze wist dat zij in hetzelfde schuitje zat. Misschien wist ze zelfs meer. Ze besloot daardoor om contact te maken. Ze stond op en liep naar Anna toe. "Hej, vind je het misschien goed als ik bij je kom zitten?" vroeg ze.

Huge staarde een beetje doeloos naar het plafond.
Terug naar boven Ga naar beneden
Maaike
Admin
Maaike


Aantal berichten : 2384
Registratiedatum : 04-11-11
Woonplaats : Neverland

Anniek & Maaike - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Anniek & Maaike   Anniek & Maaike - Pagina 3 Emptyvr sep 20, 2013 10:05 pm

Anna glimlachte naar Winter. 'Natuurlijk' zei ze. 'Ben je al een. Beetje bijgekomen van de reis? Jullie zijn lang onderweg eerst of niet?' vroeg ze.

Nate liefde stallen uit toen hij klaar was? Hij floot een liedje en liep naar zijn kamer om zich op te frissen. Hij kon niet naar paard ruiken straks.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://rpgcorner.actieforum.com
Anniek.

Anniek.


Aantal berichten : 3310
Registratiedatum : 17-11-11
Leeftijd : 31

Anniek & Maaike - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Anniek & Maaike   Anniek & Maaike - Pagina 3 Emptyza sep 21, 2013 2:40 am

Tirone was uitgerust en opgefrist. Hij liep terug naar de troonzaal om daar Pennant te ontmoeten. Ze konden nu de koppen bij elkaar steken. Hij had bewust gekozen dit keer zijn zoon erbuiten te houden.

Winter knikte vriendelijk naar Anna. "Ja, anderhalve dag. Maar jullie zijn de meest nabije buren die we hebben." vertelde ze. "Wat een mooie binnentuin hebben jullie hier."
Terug naar boven Ga naar beneden
Maaike
Admin
Maaike


Aantal berichten : 2384
Registratiedatum : 04-11-11
Woonplaats : Neverland

Anniek & Maaike - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Anniek & Maaike   Anniek & Maaike - Pagina 3 Emptyza sep 21, 2013 3:24 am

Anna glimlachte 'ja, het is een heerlijke plek tussen al deze muren.' Zei ze. 'De omgeving en dan met name de bossen zijn ook prachtig. Maar we komen niet vaak buiten de rotsen..' Je hoorde iets van spijt in haar stem. 'Hebben jullie ook tuinen?' Vroeg ze. Ze realiseerde zich dat ze als een jong meisje klonk, maar ze was gewoon nieuwsgierig.

Heer Pennant glimlachte naar heer Tirone. 'Ik hoop dat u wat meer uitgerust bent? Als het u aan iets ontbreekt dan moet u dat vooral tegen de bediendes zeggen, we willen natuurlijk een prettig verblijf voor u en uw kinderen hier.'
Terug naar boven Ga naar beneden
https://rpgcorner.actieforum.com
Anniek.

Anniek.


Aantal berichten : 3310
Registratiedatum : 17-11-11
Leeftijd : 31

Anniek & Maaike - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Anniek & Maaike   Anniek & Maaike - Pagina 3 Emptyza sep 21, 2013 3:59 am

"Het verblijf is prima. Danku." zei Tirone. "Ik ben uitgerust en ik denk dat het tijd wordt om zaken te doen."

Winter knikte. "Ja, vol met rozen." zei Winter tegen haar. Ze was dol op rozen. "Misschien dat je ooit een keer de kans krijgt ze te zien. Wie weet."
Terug naar boven Ga naar beneden
Maaike
Admin
Maaike


Aantal berichten : 2384
Registratiedatum : 04-11-11
Woonplaats : Neverland

Anniek & Maaike - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Anniek & Maaike   Anniek & Maaike - Pagina 3 Emptyza sep 21, 2013 4:10 am

'Wie weet' beaamde Anna. Ze vroeg zich af of Winter misschien meer wist dan zij. Voorzichtig vroeg ze: 'hebt u eng idee hoelang heer Tirone is ons te verblijden met zijn gezelschap?' Ze moest het zo beleefd mogelijk houden.

Heer Pennant knikte. 'Het lijkt me een uitstekende zaak om de families aan elkaar te binden, zoals ook al in de brieven besproken.' Begon hij. 'Het Oosten trekt op, en ik heb vernomen dat er aan een leger wordt gewerkt. In zulke tijden zijn grote families sterker, en kunnen we beter aan elkaars zijde vechten.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://rpgcorner.actieforum.com
Anniek.

Anniek.


Aantal berichten : 3310
Registratiedatum : 17-11-11
Leeftijd : 31

Anniek & Maaike - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Anniek & Maaike   Anniek & Maaike - Pagina 3 Emptyza sep 21, 2013 5:29 am

Winter keek naar Anna en schudde haar hoofd. "Ik wist dat ik wist wat er precies het plan was. Ik weet niet hoelang en ik weet niet wat er gebeuren gaat. Ik had eerlijk gezegd gehoopt dat jij het zou weten." gaf ze toe.

Tirone was gaan zitten en knikte. "Ik vind het fijn dat we het daar over eens zijn." zei hij tegen Pennant. "Nu moeten we nog besluiten hoe we het doen. Jou zoon met mijn dochter, andersom.. Ik heb zelfs gedacht aan allebei misschien."
Terug naar boven Ga naar beneden
Maaike
Admin
Maaike


Aantal berichten : 2384
Registratiedatum : 04-11-11
Woonplaats : Neverland

Anniek & Maaike - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Anniek & Maaike   Anniek & Maaike - Pagina 3 Emptyza sep 21, 2013 5:38 am

Tennant knikte, hij had ook aan beide gedacht. Maar het was een lastige keuze. Het hing er ook van af waar ze zouden gaan wonen. Als hij zijn dochter zou uithuwelijken dan zou ze waarschijnlijk bij heer Tirone achter blijven, en andersom met Winter die met hen mee zou komen. Er was ook een optie dat hij Nate mee zou sturen zodat die op een dag dat stuk land zou krijgen, maar dan had hij hier zelf geen erfgenaam. 'Ik geloof dat jou dochter 23 is, niet waar?' vroeg hij. Een goede partij voor Nathaniel, maar wel al wat ouder. De meeste meisjes waren jong als ze trouwden, omdat ze dan nog jong genoeg waren voor kinderen. Maar 23 was jong genoeg om nog sterke kinderen te baren.

Anna zuchtte. 'Nouja ik heb vermoedens, zoals iedereen die wel heeft .Maar hoe het precies gaat lopen.. Ik kan mijn vader niet goed inschatten. Het is mijn broer die altijd bij de vergaderingen zit. Nouja altijd, sinds hij ongeveer 15 is dan.'
Terug naar boven Ga naar beneden
https://rpgcorner.actieforum.com
Anniek.

Anniek.


Aantal berichten : 3310
Registratiedatum : 17-11-11
Leeftijd : 31

Anniek & Maaike - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Anniek & Maaike   Anniek & Maaike - Pagina 3 Emptyza sep 21, 2013 6:26 am

Tirone knikte op die vraag. "Ja, dat klopt. Ik weet dat ze al wat ouder is. Maar ze is zeker waardevol als vrouw." zei hij tegen Pennant. "Hoe staat uw dochter tegenover het huwelijk?"

Winter knikte. "Ja, zo is het bij ons ook altijd geweest." ze mocht niet klagen. Ze mocht best veel regelen door haar status in het land. Maar ze zou altijd een vrouw blijven dat zou niet zomaar veranderen. "Vind je het eng?"
Terug naar boven Ga naar beneden
Maaike
Admin
Maaike


Aantal berichten : 2384
Registratiedatum : 04-11-11
Woonplaats : Neverland

Anniek & Maaike - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Anniek & Maaike   Anniek & Maaike - Pagina 3 Emptyza sep 21, 2013 6:48 am

Anna keek verbaasd op. 'Nee natuurlijk niet.' Zei ze. 'Er is me vroeger al verteld dat ik ooit uitgehuwelijkt zou worden. Het is mijn taak die ik kan dragen voor de familie.' Ze glimlachte. 'Of denk je dat ik een reden heb om bang te zijn voor je broer?'

Pennant knikte even. 'Arianna is gehoorzaam, en ze vraagt al sinds haar 12e aan wie en wanneer ze wordt uitgehuwelijkt. Zr. Is lief en zorgzaam en ik denk dat ze een prima echtgenote al zijn.'
Terug naar boven Ga naar beneden
https://rpgcorner.actieforum.com
Anniek.

Anniek.


Aantal berichten : 3310
Registratiedatum : 17-11-11
Leeftijd : 31

Anniek & Maaike - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Anniek & Maaike   Anniek & Maaike - Pagina 3 Emptyza sep 21, 2013 6:53 am

Winter keek naar Anna. Ze leek er totaal geen moeite mee te hebben. "Je hoeft niet bang te zijn voor Hugo." verzekerde ze haar. Zelf was ze wel bang. Ze wilde niet nog meer in haar vrijheid beperkt worden door dat gedwongen huwelijk. Ze wilde zelf kiezen op wie ze verliefd werd.

Tirone knikte. "Dat is fijn om zo te horen." zei hij. "Ik denk dat een dubbel huwelijk geen verkeerde strategie is. Dat maakt de banden tussen onze landen sterker."
Terug naar boven Ga naar beneden
Maaike
Admin
Maaike


Aantal berichten : 2384
Registratiedatum : 04-11-11
Woonplaats : Neverland

Anniek & Maaike - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Anniek & Maaike   Anniek & Maaike - Pagina 3 Emptyza sep 21, 2013 7:02 am

Pennant knikte 'daa bn ik het mee eens. Willen we de huwelijken tegelijk plannen? Of zullen we ons eerst op de een richten? Laten we bijvoorbeeld zeggen mijn zoon en jouw dochter? En dan kan mijn dochter een tijd bij jullie wonen. Ze is nog jong.' Zei hij. 'Al kan ik begrijpen dat je wilt dat Hugo niet te lang wacht..'

Anna keek naar Winter. 'Waar ben jij bang voor?' Vroeg ze zacht.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://rpgcorner.actieforum.com
Anniek.

Anniek.


Aantal berichten : 3310
Registratiedatum : 17-11-11
Leeftijd : 31

Anniek & Maaike - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Anniek & Maaike   Anniek & Maaike - Pagina 3 Emptyza sep 21, 2013 7:14 am

Tirone keek nadenkend naar Pennant en stemde uiteindelijk in. "Ja, laten we het om de beurt doen. Hugo kan nog wel wachten. Ik vind het het belangrijkst dat Winter trouwt." zei hij toen.

Winter keek naar Anna. "Een gedwongen huwelijk? Ik geloof gewoon niet dat ik daar ooit gelukkig om kan zijn.. Je kan er niet om heen. Je hebt gewoon geen keus. Het idee alleen al maakt me onrustig en gestrest."
Terug naar boven Ga naar beneden
Maaike
Admin
Maaike


Aantal berichten : 2384
Registratiedatum : 04-11-11
Woonplaats : Neverland

Anniek & Maaike - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Anniek & Maaike   Anniek & Maaike - Pagina 3 Emptyza sep 21, 2013 7:23 am

Pennant knikte nogmaals, het was goed dat ze nu een afspraak hadden gemaakt. 'Waarom, als ik vragen mag?' hij was benieuwd, was ze lastig? Dat kon hij beter niet hebben voor Nate.

Anna haalde haar schouders op. 'Maar ook in een huwelijk kan je vrij zijn. Als je een goede man treft. En als je een hooggeborene trouwt dan heb je meer vrijheid, om je man bij te staan bij zalen, dan als boerendochter. Niet?'
Terug naar boven Ga naar beneden
https://rpgcorner.actieforum.com
Anniek.

Anniek.


Aantal berichten : 3310
Registratiedatum : 17-11-11
Leeftijd : 31

Anniek & Maaike - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Anniek & Maaike   Anniek & Maaike - Pagina 3 Emptyza sep 21, 2013 7:52 am

"het gaat meer om vrijheid van gevoel. Maar helaas is er geen liefde in onze kringen.." zei Winter somber.

Tirone keek Pennant aan. "Je zei het net zelf al. Er zijn jongere bruiden. Het is haar tijd nu."
Terug naar boven Ga naar beneden
Maaike
Admin
Maaike


Aantal berichten : 2384
Registratiedatum : 04-11-11
Woonplaats : Neverland

Anniek & Maaike - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Anniek & Maaike   Anniek & Maaike - Pagina 3 Emptyza sep 21, 2013 7:57 am

Anna knikte 'ik begrijp het. Maar het is nog steeds je eigen keuze of je je man liefhebt Winter. Niemand kan je daar toe dwingen. ' ze streek een pluk haar achter haar oor. 'Mijn ouders zijn altijd vrienden geweest' zei ze. 'Ik hoop op zoiets. En misschien zal ik mijn toekomstige man ook liefhebben. Wie weet.'

Pennant knikte. 'Nou dat is dan dus geregeld. Nathaniel en Winter zullen trouwen. Wilde je winter eerst een tijd hier laten? Het is een goed idee als ze het kasteel, de stad en de mensen leert kennen.'
Terug naar boven Ga naar beneden
https://rpgcorner.actieforum.com
Anniek.

Anniek.


Aantal berichten : 3310
Registratiedatum : 17-11-11
Leeftijd : 31

Anniek & Maaike - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Anniek & Maaike   Anniek & Maaike - Pagina 3 Emptyza sep 21, 2013 8:03 am

Tirone knikte. "Dat is prima. Ik zat te denken aan over een maand." zei hij toen tegen Pennant. "Dan heeft ze de tijd hier te wennen."

Winter keek naar Anna. Ze had er niet echt zo over nagedacht, al was het anders dan wat ze bedoelde. "Je hebt misschien daar wel gelijk in. Ik weet het niet. Ik denk dat ik maar gewoon moet afwachten."
Terug naar boven Ga naar beneden
Maaike
Admin
Maaike


Aantal berichten : 2384
Registratiedatum : 04-11-11
Woonplaats : Neverland

Anniek & Maaike - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Anniek & Maaike   Anniek & Maaike - Pagina 3 Emptyza sep 21, 2013 8:11 am

Pennant knikte. 'Dat is dan afgesproken.' Zei hij. 'Ik neem aan dat je het je dochter op eigen manier in eigen tijd verteld. Dan zal ik dit met Nate doen.' Hij stond op. 'Als u me excuseert, er wacht iemand op me met informatie uit het Oosten. En ik wil dat graag uit eerste hand horen, zo snel mogelijk.'

Anna knikte en glimlachte. 'Dat denk ik ook.'
Terug naar boven Ga naar beneden
https://rpgcorner.actieforum.com
Anniek.

Anniek.


Aantal berichten : 3310
Registratiedatum : 17-11-11
Leeftijd : 31

Anniek & Maaike - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Anniek & Maaike   Anniek & Maaike - Pagina 3 Emptyza sep 21, 2013 2:19 pm

Tirone knikte en stond op. "Tot later." zei hij en hij liep weer weg.

Winter kwam weer overeind. "Ik ga weer terug naar mijn kamer. Ik zie je later. Het was fijn je even gesproken te hebben." zei ze tegen Anna en ze liep weer weg.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Anniek & Maaike - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Anniek & Maaike   Anniek & Maaike - Pagina 3 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Anniek & Maaike
Terug naar boven 
Pagina 3 van 7Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Anniek & Maaike!!
» Maaike en Anniek
» Maaike en Anniek!
» quest of Maaike en Anniek
» Someone's watching (Maaike en Anniek)

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: ORPG's :: ORPG 2 personen-
Ga naar: