Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 [HP] De vrijheidsstrijders

Ga naar beneden 
+2
~Aurora~
klaasheid
6 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende
AuteurBericht
Maaike
Admin
Maaike


Aantal berichten : 2384
Registratiedatum : 04-11-11
Woonplaats : Neverland

[HP] De vrijheidsstrijders Empty
BerichtOnderwerp: [HP] De vrijheidsstrijders   [HP] De vrijheidsstrijders Emptyzo maa 29, 2015 5:23 am

Bescherming of onderdrukking?

We leven in de wereld van magie, van Zweinstein en van toverstokken en draken.
Op dit moment is er geen teken van een kwade tovenaar die de wereld wil overnemen, geen gekke mensen die zichzelf dooddoeners noemen en geen rare jongen die bezig is zijn ziel te splitsen in 7 delen.
Op het ministerie is het rustig en tovenaars wonen en werken overal in de wereld, onschuldig onder de dreuzels zonder dat iemand het doorheeft.
Minderjarige tovenaars gaan vrijwel allemaal naar Zweinstein waar ze alles leren om de nieuwe generatie tovenaars te kunnen worden die deze wereld nodig heeft, alles lijkt rustig.

Toch is er iets raars aan de hand.
Een groep jonge (en ook wat oudere uiteraard) tovenaars is bezig met een nieuwe beweging in de tovenaarswereld.
Al jaren leven tovenaars en dreuzels in harmonie samen. Natuurlijk heb je hier en daar een tovenaar die zich laat gaan, of een dreuzel die een draak ziet vliegen, maar met een beetje hulp van iedereen in de tovenaarsgemeenschap en van het ministerie wordt dat uiteraard opgelost.
Een van de redenen dat dit kan is door het statuut van geheimhouding. Er zijn geen of nauwelijks dreuzels die weten van de tovenaars wereld, en uiteraard wordt er aan nieuwe tovenaars geleerd dit geheim ten alle tijden te beschermen.
Er is nu echter een nieuwe generatie strijders opgestaan die vechten voor een bestaan met Dreuzels aan hun zijde, in plaats van onder hen.
Zij vinden onder andere dat de tovergemeenschap zich nooit verder zou kunnen ontplooien als ze steeds over hun schouder moeten kijken omdat ze bang zijn dat Dreuzels er achter zullen komen wat er werkelijk aan de hand is. De redenen voor het oprichten van het statuut van geheimhouding vinden ze achterhaald, en ze zijn er van overtuigd dat in de huidige wereld en economie Dreuzels en Tovenaars in harmonie met elkaar moeten kunnen samenleven. Dreuzels staan immers tegenwoordig veel vaker open voor alternatieve theorieën en levensstijlen dan hun voorouders ooit deden, en ze denken dat de twee gemeenschappen (Dreuzels hebben zelf al een hele hoop uitvindingen hebben gedaan om met problemen te kampen) elkaar alleen maar kunnen versterken.
Deze groep strijders krijgen echter geen gelijk van het ministerie, en de acties die ze dan ook uitvoeren kunnen onvoorzichtig en zeker illegaal genoemd worden.
Sommige mensen gaan zo ver in het ‘bevrijden van de Dreuzels’ dat ze overal in Engeland acties uitvoeren. Zo beoefenen ze met grote groepen op klaarlichte dag toverkunsten uit en het ministerie heeft steeds meer moeite dit de kop in te drukken, bovendien moeten er een hoop geheugens gewist worden.
Zoals altijd in dit soort gevechten tussen twee grote machten zijn de manieren om hun wensen door te duwen ook niet altijd vreedzaam.


De Vrijheidsstrijders
In principe hebben ze in de basis een goed en modern idee.
Ze vinden dat Dreuzels niet gediscrimineerd mogen worden enkel omdat ze ‘zonder krachten’ zijn geboren. Er zijn een hoop Dreuzels die bijvoorbeeld met heksen of tovenaars zijn getrouwd die in prima samenleving kunnen leven. De gemeenschappen zouden veel aan elkaar hebben, en als je ziet wat de Dreuzels voor technologie hebben bedacht en bedenkt hoe modern ze zijn, zou dit zeker ook een positief effect kunnen hebben. Er zijn tegenwoordig toch een hele hoop mensen in de Dreuzelwereld die beweren dat ze ‘heks of tovenaar’ zijn, en die mensen komen vaak enkel terecht in een reality serie, maar echt bedreigd worden ze niet. Het onschuldige idee dat iedereen gelijk is en daar voor te vechten is een goede basis, en met name een hele hoop jonge tovenaars hebben hier wat voor te zeggen.


De Geheimhouders
De tovenaars die het statuut van geheimhouding willen handhaven zijn uiteraard tegen het idee van de vrijheidsstrijders.
En omdat deze strijders illegale praktijken uitvoeren begint het steeds meer op een soort oorlog te lijken.
Het statuut van geheimhouding is al eeuwen oud en komt voort uit een verbond tussen verschillende landen die het verdrag ondertekenden.
In die tijd vreesden de Dreuzels toverkunst en hebben ze pogingen gedaan de heksen en tovenaars uit te roeien (denk aan de verbrandingen van mensen die zich bezighielden met ketterij), helaas waren de meeste mensen die ze te pakken kregen zelf Dreuzels, en de echte heksen en tovenaars wisten vrijwel altijd te ontsnappen. Dreuzels begonnen elkaar uit te moorden uit angst. Daarbij waren er een hoop Dreuzels die misbruik maakte van de magie. Neem bijvoorbeeld koning Arthur en de tovenaar Merlijn. Een hoop tovenaars moesten onder druk toveren voor de Dreuzelgemeenschap zodat een bepaald onderdeel van deze gemeenschap meer macht had dan anderen! De magie werd niet gebruikt ten goede voor iedereen, maar enkel voor de rijke en machtige mensen die op dat moment heersten.



Het idee voor dit RPG is dat je zelf een rol/personage/leerling/wat dan ook maakt.
Ze zitten op zweinstein en je hebt daar zoals gebruikelijk natuurlijk de afdelingen, etc. Maar in plaats van de opkomende dreiging van Voldemort is het bovenstaande aan de gang.
Omdat veel leerlingen in de nieuwe generatie natuurlijk tegen discriminatie zijn etc. zijn de meningen op school hierover ook verdeeld. Je hebt mensen die bij de strijders horen, mensen die er fel tegen zijn, en mensen die vinden dat de strijders wel een punt hebben maar dat ze het anders zouden moeten aanpakken.
In principe zijn voor beide kanten een hoop argumenten te bedenken om er wel of niet bij te horen. Voor de spanning en actie in het RPG kan nagedacht worden over duellerende leerlingen die aan verschillende kanten staan, maar ook acties die gehouden worden door de strijders buiten de school etc.
We hebben vast genoeg fantasie, dus maak je rol aan en doe mee! Mij maakt het trouwens niet uit aan welke kant je staat, we hebben ze beide nodig.

Naam:
Leeftijd:
Innerlijk:
Uiterlijk:
Afdeling:
Eventueel extra of verleden:
Door:


*Je hoeft niet bij je rol te zetten of je een strijder bent of niet. Áls je rol al weet aan welke kant hij of zij staat en ook al daadwerkelijk bezig is met bijvoorbeeld acties van verzet dan heb ik uiteraard liever wel dat je het noemt, maar als hij/zij onpartijdig is dan merken we het vanzelf.


De rollen









**Dit RPG is gebaseerd op een fanfic die ik gelezen heb.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://rpgcorner.actieforum.com
Freek

Freek


Aantal berichten : 1227
Registratiedatum : 16-04-12
Leeftijd : 31
Woonplaats : Magnolia

[HP] De vrijheidsstrijders Empty
BerichtOnderwerp: Re: [HP] De vrijheidsstrijders   [HP] De vrijheidsstrijders Emptyzo apr 05, 2015 1:05 pm

Naam: Jason Draconi

Leeftijd:22

Innerlijk: Jason is een vriendelijke hulpvaardige jongen. Hij is slim, wijs en vindingrijk. Hij is een voorstander van gelijkheid. Ondanks dit alles heeft Jason ook een lichtelijk duistere kant, hij kan namelijk soms hebzuchtig zijn en heeft een lichtelijk ongezonde obsessie met macht.

Uiterlijk: Jason heeft kort, wild, blond haar en donker groene ogen met een paars randje om zijn pupillen, die oplicht wanneer hij een grote spreuk doet. Hij heeft een lang en atletisch lichaam. Hij draagt een lange leren jas met daar onder normale dreuzel kleding (spijkerbroek en een vest). Om zijn linker ring vinger zit een ring met een donker paarse edelsteen erin.

Afdeling:Jason heeft bij Zwadderich gezeten.

Eventueel extra of verleden: Jason komt uit een volbloed tovenaars familie. De leden van zijn familie waren/zijn verdeeld over de huizen van Zweinstein. Hij heeft nog een Jonger broertje en een jonger zusje die beide nog op Zweinstein zitten. Zijn vader werkt voor het ministerie van toverkunst en zijn moeder heeft een winkel in de wegisweg.
Door: Freek Smile


Naam: Fleur Draconi

Leeftijd: 16

Innerlijk: Fleur is (zoals haar oudere broer) Slim en wijs. Ze is een lief, aardig meisje die erg behulpzaam is. Ze wilt altijd graag zo veel mogelijk leren (en kan dat ook goed) en zit graag met haar neus in de boeken.

Uiterlijk: Fleur heeft lang blond haar, wat vaak in een vlecht over haar schouder hangt. Ze heeft helder groene ogen. Ze is lang en slank. Als ze niet haar school uniform aan heeft, draagt ze een spijkerbroek met een witte bloes.

Afdeling: Ravenklauw

Eventueel extra of verleden: Fleur is het jongere zusje van Jason en de oudere zus van Stefan. Ze zit in het 6e jaar van Ravenklauw en heeft een soort huiswerkgroepje, om mensen van alle afdelingen te helpen met hun huiswerk en spreuken. Ze is zich bewust van wat er nu aan de hand is in de tovenaars wereld maar bemoeit zich er nog niet mee want ze wil liever gewoon bezig zijn met school.

Door: Freek


Naam: Stefan Draconi

Leeftijd: 12

Innerlijk: Stefan is een aardig jongetje, hij durft veel en is erg moedig voor zijn leeftijd. Hij komt niet heel slim over, maar is slimmer dan hij lijkt. Hij is erg enthousiast van nature en heeft veel energie.

Uiterlijk: Hij heeft blond haar (duh xD) dat bij hem meestal nog wilder zit dan bij zijn broer. Hij draagt naast zijn school uniform een zwarte spijkerbroek en een blauwe hoodie. Hij heeft groen, blauwe ogen. Hij is nog klein en slank van postuur.

Afdeling: Griffoendor

Eventueel extra of verleden: Stefan kijkt heel erg op tegen zijn oudere broer en heeft hem in het vaandel staan. Hij weet dat er iets speelt in de tovenaars wereld, maar weet de details daar niet van, hij is er namelijk niet zo mee bezig omdat hij veel te enthousiast is dat hij weer naar Zweinstein gaat.

Door: Freek

Later maak ik er nog wel een extra karakter bij die wat ouder is, en ik zal de ouders ook spelen wanneer dat nodig is Smile


Laatst aangepast door Freek op ma aug 17, 2015 3:45 am; in totaal 3 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
klaasheid

klaasheid


Aantal berichten : 986
Registratiedatum : 16-11-11
Leeftijd : 30
Woonplaats : Albion, Hyrule, Middle Earth, Thedas, Westeros and Tamriel....

[HP] De vrijheidsstrijders Empty
BerichtOnderwerp: Re: [HP] De vrijheidsstrijders   [HP] De vrijheidsstrijders Emptyma apr 06, 2015 6:09 am

Naam: Dorian Javert
Leeftijd: 28
Innerlijk: Trouw, dapperheid en een sterk gevoel voor rechtvaardigheid maken Dorian een sterke aanwinst voor beide kanten van het conflict. Al vrij vroeg is hij begonnen bij het ministerie van toverkunst als schouwer en heeft veel ervaring opgedaan in de jaren dat hij er werkte. Altijd is hij trouw geweest aan het ministerie en is er heilig van overtuigt dat wat zij doen het goede is. Maar de laatste tijd is er wat aan hem gaan knagen. Met zijn leeftijd zit hij net in de kloof tussen de vorige en de nieuwe generatie en hij deelt inzichten met beide kanten van het conflict. Hij vind ook dat Dreuzels niet moeten worden gediscrimineerd en dat de tovenaarswereld niet kan ontplooien als ze de hele tijd over hun schouder moeten kijken. Maar aan de andere kant houd zijn trouw aan het ministerie hem tegen...
Uiterlijk: Lang en licht gespierd, hij rekent meer op zijn snelheid en relfexen dan om zijn kracht. Hij heeft kort, donkerblond haar en blauwe ogen.
Afdeling: Hij zat bij Griffoendor
Eventueel extra of verleden: Is al jong begonnen bij het ministerie. Komt oorspronkelijk uit Frankrijk en is halfbloed met een dreuzel vader en een tovenaars moeder.
Door: Klaazzzzzz Razz

Naam: Silvano Irving
Leeftijd: 14
Innerlijk: Is leergierig en soms betweterig. Hij heeft een passie voor alles wat met de tovenaarswereld te maken heeft (voornamelijk magische plantenkunde) aangezien hij het nooit heeft gekend voordat hij naar Zweinstein ging.
Uiterlijk: Hij zit net in de groeispurt dus hij is een beetje slungelig. Hij heeft kort rood haar en smaragd groene ogen. Hij draagt altijd zijn school gewaden (omdat hij ze cool vind).
Afdeling: Ravenklauw
Eventueel extra of verleden: Hij is de zoon van een dreuzel moeder. Vermoed wordt dat zijn vader een tovenaar was, maar die heeft hij nooit gekend aangezien die bij zijn moeder weg ging voordat ze wist dat ze zwanger was. Vreemd genoeg kan ze weinig van hem herinneren, wat zijn vermoeden dat hij een tovenaar was versterkt.
Door: Kloas

Misschien dat ik nog een derde rol maak...maar ik kijk eerst even XP
Terug naar boven Ga naar beneden
Anniek.

Anniek.


Aantal berichten : 3310
Registratiedatum : 17-11-11
Leeftijd : 31

[HP] De vrijheidsstrijders Empty
BerichtOnderwerp: Re: [HP] De vrijheidsstrijders   [HP] De vrijheidsstrijders Emptydi apr 14, 2015 4:06 am

Ik sluit misschien wel later aan. Wel pas als jullie begonnen zijn want als ik eenmaal een rol maak en er een maand overheen gaat voor er begonnen is ben ik er weer helemaal uit
Terug naar boven Ga naar beneden
Maaike
Admin
Maaike


Aantal berichten : 2384
Registratiedatum : 04-11-11
Woonplaats : Neverland

[HP] De vrijheidsstrijders Empty
BerichtOnderwerp: Re: [HP] De vrijheidsstrijders   [HP] De vrijheidsstrijders Emptydo apr 16, 2015 9:36 am

Anniek. schreef:
Ik sluit misschien wel later aan. Wel pas als jullie begonnen zijn want als ik eenmaal een rol maak en er een maand overheen gaat voor er begonnen is ben ik er weer helemaal uit

Helemaal goed, lijkt me leuk tho
Terug naar boven Ga naar beneden
https://rpgcorner.actieforum.com
feniks

feniks


Aantal berichten : 5404
Registratiedatum : 18-11-11
Leeftijd : 32
Woonplaats : The second star to the right. through to Neverland

[HP] De vrijheidsstrijders Empty
BerichtOnderwerp: Re: [HP] De vrijheidsstrijders   [HP] De vrijheidsstrijders Emptydo apr 16, 2015 11:13 pm

Naam:mika dior
Leeftijd:17
Innerlijk:mika is een slimme jongen die liever eigenwijs is dan wijs. Hij doet dan ook veel dingen die tegen de regels zijn. Hij is niet verlegen en totaal niet op zijn mond gevalen en zegt ook vaker gewoon dingen die in hem opkomen en zoals hij er daadwerkelijk ook overdenkt. Hij heeft een aantal goede vrienden die hij erg graag mag.
Uiterlijk:mika heeft bruin krullend haar en bruin gele ogen. Hij is lichtelijk gespiert en heeft een blanke huis. Ook heeft hij een litteken bij zijn wenkbrauw omdat hij ooit met zijn bezem ergens tegen aan is gevlogen, daar plagen zijn vrienden hem nog wel eens mee. In zijn vrijetijd draagt hij een spijkerbroek met een t-shirt of een trui meestal. Aan een oor heeft hij een oorbel en een ketting met een zilvere ring er aan.
Afdeling:griffoendor.
Eventueel extra of verleden:mika woont al een paar jaar op zich zelf omdat zijn ouders bloedzuivere tovenaars zijn die zich helemaal gericht hebben tot het ministerie. Mika daar in tegen vind al dat gedoe met tovernaars en dreuzels onzin. In het begin van zijn schooljaren was hij er nog niet zo met bezig rond het conflict maar de laatste 2 jaar is het pas begonnen. Hij heeft een vriendin die een dreuzel is en woon al een jaar samen met haar en hij heeft haar dan ook al alles vertelt. Dit is een van de grootste redenen waarom hij bij de vrijheid strijders is gegaan (dat is nu al een jaar). Hij is terug naar school gegaan omdat hij nog een keer de school wilt zien, het was zijn thuis.
Door:feniks

Naam:arya almeda
Leeftijd:12
Innerlijk:arya is een heel verlegen meisje en zegt meestal liever niks dan wel. Zelfs als ze de buurt krijgt in de klas houd ze liever haar woorden kort dan lang. Ze vind muziek geweldig en speelt soms als ze helemaal alleen is op een instrument, ze kan er al vele bespelen.
Uiterlijk:arya heeft lange zwarte haren die lichtjes golven en grijze ogen. Haar huis is wat aan de bleeken kant. Ze is best tenger. Ze draagt meestal rokjes en blouze of jurkjes in haar vrije tijd.
Afdeling:ravenklauw
Eventueel extra of verleden:ze is opgegroeit in een normaal tovenaars gezin,
Door:feniks

deze rol moet ik nog verder uit werken.

Naam:dacota
Leeftijd:
Innerlijk:
Uiterlijk:
Afdeling:zat in zwadderich.
Eventueel extra of verleden:werkt op ministerie
Door:feniks
Terug naar boven Ga naar beneden
Maaike
Admin
Maaike


Aantal berichten : 2384
Registratiedatum : 04-11-11
Woonplaats : Neverland

[HP] De vrijheidsstrijders Empty
BerichtOnderwerp: Re: [HP] De vrijheidsstrijders   [HP] De vrijheidsstrijders Emptywo apr 22, 2015 1:10 am

Ok nou laten we maar eens gaan beginnen dan!
Terug naar boven Ga naar beneden
https://rpgcorner.actieforum.com
feniks

feniks


Aantal berichten : 5404
Registratiedatum : 18-11-11
Leeftijd : 32
Woonplaats : The second star to the right. through to Neverland

[HP] De vrijheidsstrijders Empty
BerichtOnderwerp: Re: [HP] De vrijheidsstrijders   [HP] De vrijheidsstrijders Emptyma apr 27, 2015 9:18 pm

oke ik ben maar begonnen het is wat kort maar wel een begin.

Mika staarde uit het raam van de trein terwijl hij na dacht over zweinstein die hij vandaag voor de laatste keer ging zien net als een aantal vrienden die hij nog graag wilde zien. De meesten zaten nu bij hem in de coupe, maar niet allenmaal. Zijn vrienden in de coupe had hij vertelt tot hij niet lang bleef en ze wisten waarom aangezien hij een dreuzel vriendin had en hij actief was bij het vrijheidsstrijders. Dat wisten alleen deze paar vrienden in de coupe. Hij had ook al eens mee gedaan aan een actie door in het open baar iets te doen wat met toveren te maken had deze zomer want hij was nu 17 dus je mocht toveren buiten zweinstein. Mika kijkt op als zijn vriend hem aan stoot.’we zijn er bijna ik zou je maar omkleden.’ Zegt hij tegen hem met een grijns. Mika glimlacht en hij stond op en maakte zijn koffer open waar niet veel in zat en hij begon zich om te kleden. Al snel stond hij in zijn griffoendor gewaad voor de laatste keer want vannacht zou hij nog naar huis gaan.

Arya zat helemaal alleen in een coupe en had haar gewaad al aan, ze had een dik boek open geslagen waar ze gretig in was aant lezen.het boek ging over muziek in de tovenaars wereld ze had dit boek pas gekregen van haar moeder toen ze naar de wegisweg waren geweest.
Terug naar boven Ga naar beneden
Freek

Freek


Aantal berichten : 1227
Registratiedatum : 16-04-12
Leeftijd : 31
Woonplaats : Magnolia

[HP] De vrijheidsstrijders Empty
BerichtOnderwerp: Re: [HP] De vrijheidsstrijders   [HP] De vrijheidsstrijders Emptydi apr 28, 2015 1:16 am

Jason liep uit het het grote stations gebouw, hij had net zijn broertje en zusje afgezet en was nu van plan zijn vader op te zoeken in het ministerie om te vragen of hij wist waar hij de groepen met vrijheidsstrijders kan vinden. Hij keek achterom naar het grote gebouw Ik hoop dat ze het zo leuk hebben op Zweinstein als dat ik het had dacht hij terwijl hij richting de metro liep.

Fleur liep door de trein heen met Stefan in haar kielzog opzoek naar de coupe waar haar vriendinnen in zaten. "Je hoeft echt niet de hele tijd achter mij aan te lopen hoor Stefan" zei ze. Ze plaatste het boek dat ze in haar hand had over naar haar andere hand en draaide zich om. "Toen ik voor het eerst naar school ging was ik ook in mijn eentje, ik heb zelfs een paar van mijn beste vriendinnen ontmoet in de trein" zei ze tegen hem.

Stefan knikte "Ja, dat weet ik, daar had je toen de hele vakantie over gepraat." zei hij droog. Hij keek even uit het raam, toen naar de coupe waar ze voor stonden en zei toen "Wil je dan dat ik in een lege coupe ga zitten en wacht totdat er iemand bij me komt zitten?".

Fleur knikte "Dat klinkt als een strak plan" zei ze. Ze gluurde naar binnen en zag dat deze coupe nog leeg was. Ze pakte het handvat van de deur en schoof hem open "Als jij hier nou gaat zitten, dan zie ik je weer bij het uitstappen, oke?" zei ze. Stefan knikte. Fleur wilde weg lopen maar stopte ze draaide zich weer om en zei "En vergeet je straks niet om te kleden, het hoeft niet meteen, zolang je maar omgekleed de trein uit stapt". Ze glimlachte lief, en gaf Stefan een aai over z'n hoofd. Ze draaide zich weer om en liep verder de trein in. Niet veel later vond ze de coupe waar haar vriendinnen inzaten. "Hey, waar is je broertje nou?" vroeg er een. Fleur glimlachte en zei "Die zit stoer in zijn eentje in een coupe te wachten totdat iemand bij hem komt zitten".

Stefan ging zitten op het bankje en keek naar buiten. Eindelijk ga ik dan ook naar Zweinstein dacht hij.
Terug naar boven Ga naar beneden
Anniek.

Anniek.


Aantal berichten : 3310
Registratiedatum : 17-11-11
Leeftijd : 31

[HP] De vrijheidsstrijders Empty
BerichtOnderwerp: Re: [HP] De vrijheidsstrijders   [HP] De vrijheidsstrijders Emptydi mei 26, 2015 12:29 am

Dit ziet er dood uit?:( Iemand die 'actief' een rpg wilt doen?:)
Terug naar boven Ga naar beneden
feniks

feniks


Aantal berichten : 5404
Registratiedatum : 18-11-11
Leeftijd : 32
Woonplaats : The second star to the right. through to Neverland

[HP] De vrijheidsstrijders Empty
BerichtOnderwerp: Re: [HP] De vrijheidsstrijders   [HP] De vrijheidsstrijders Emptydi mei 26, 2015 12:45 am

Ik wil graag een rpg doen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Freek

Freek


Aantal berichten : 1227
Registratiedatum : 16-04-12
Leeftijd : 31
Woonplaats : Magnolia

[HP] De vrijheidsstrijders Empty
BerichtOnderwerp: Re: [HP] De vrijheidsstrijders   [HP] De vrijheidsstrijders Emptydi mei 26, 2015 1:24 am

Waarom reageert er niemand?
Terug naar boven Ga naar beneden
feniks

feniks


Aantal berichten : 5404
Registratiedatum : 18-11-11
Leeftijd : 32
Woonplaats : The second star to the right. through to Neverland

[HP] De vrijheidsstrijders Empty
BerichtOnderwerp: Re: [HP] De vrijheidsstrijders   [HP] De vrijheidsstrijders Emptydi mei 26, 2015 1:37 am

Geen idee alleen jij en ik hebben gereageerd.
Terug naar boven Ga naar beneden
Anniek.

Anniek.


Aantal berichten : 3310
Registratiedatum : 17-11-11
Leeftijd : 31

[HP] De vrijheidsstrijders Empty
BerichtOnderwerp: Re: [HP] De vrijheidsstrijders   [HP] De vrijheidsstrijders Emptyvr mei 29, 2015 4:52 am

Naam:Winter Rivers
Leeftijd: 22
Innerlijk: Winter is een jonge vrouw die altijd voor de ander klaarstaat. Ze zet haar eigen belangen vaak opzij om het grote geheel te helpen. Ze is water en vuur. Waar ze soms heel heftig met veel gevoel op reageert kan ze ook dagen lang malen en dingen voor zichzelf houden. Ze heeft net haar opleiding tot Schouwer afgerond en staat in voor haar medetovenaar en dreuzels.
Uiterlijk: Winter heeft lang bruin golvend haar en grijze ogen. Haar huid is egaal en licht van kleur, haar lippen lichtrood. Ze is lenig en redelijk fit. Naast haar tovenaarsmantels draagt ze vaak dreuzelkleren. Ze heeft daarin een losse stijl met jurkjes van lichtte stof in vaak neutrale kleuren zoals grijs, donkergroen, bordeauxrood, etc
Afdeling: Griffoendor
Eventueel extra of verleden: Winter komt uit een volbloed familie. Haar familie is massaal tegen dreuzels, maar zij is anders. Ze haar haar familie. Ze is veel mishandeld en na haar tijd op hogwarts heeft ze haar familie verlaten en nooit meer contact mee opgezocht. Ze wilde haar eigen leven lijden.
Door:Anniek

Naam: Sarah
Leeftijd: 16
Innerlijk:Sarah is een erg wijze heks en denkt veel over dingen na. Daarom is Ravenclauw uiteraard de perfecte afdeling voor haar. Ze is vriendelijk en altijd in voor een interessant gesprek met een ander. Ze staat voor het leven, danst door de gangen en is vaak aan het dromen.
Uiterlijk: Sarah heeft donkerrood lang haar en lichtbruine ogen. Ze heeft een gemiddelde lengte en draagt meestal haar schoolgewaden.
Afdeling:Ravenclauw
Eventueel extra of verleden: Sarah komt van dreuzelsouders, daar durft ze trots op te zijn.
Door:Aniek
Terug naar boven Ga naar beneden
Anniek.

Anniek.


Aantal berichten : 3310
Registratiedatum : 17-11-11
Leeftijd : 31

[HP] De vrijheidsstrijders Empty
BerichtOnderwerp: Re: [HP] De vrijheidsstrijders   [HP] De vrijheidsstrijders Emptyvr mei 29, 2015 5:01 am

Winter beende met groten passen door London. Ze was al weken op zoek naar een toveraar die dreuzels aanviel. Volgens haar aanwijzingen zou hij in een kraakpand aan de rand van de stad verblijven. Ze hoopte dat ze hem vandaag op kon pakken, ze was er helemaal klaar mee. Ze was voor de zoveelste keer buiten haar orders om aan het handelen. Ze ging niet wachten totdat het ministerie een keer zou ingrijpen. De man verstoorde de onrust en dat ging ze niet toelaten. Hij zou hangen.

Sarah zat voor het raam van een coupee in de Hogwartsexpress. Ze zou al aan haar 6e jaar beginnen vandaag, ze vond het gek voor te stellen dat ze al zo dicht bij het afstuderen zat. Ze herinnerde haar eerste jaar nog als de dag van gisteren. De allereerste keer in deze trein, de spannendste dag van haar leven waar ze een nieuwe wereld in was gedoken. Een wereld waar ze vaak over gedroomd had maar nooit van had gerealiseerd dat hij echt zou bestaan. Toen ze met haar 11e verjaardag de brief ontving was ze vol van verbazing. Nu was deze droomwereld haar wereld. Het mooiste geschenk wat er was.
Terug naar boven Ga naar beneden
feniks

feniks


Aantal berichten : 5404
Registratiedatum : 18-11-11
Leeftijd : 32
Woonplaats : The second star to the right. through to Neverland

[HP] De vrijheidsstrijders Empty
BerichtOnderwerp: Re: [HP] De vrijheidsstrijders   [HP] De vrijheidsstrijders Emptyza mei 30, 2015 7:04 am

Leuk
-------

Axel had zijn gewaad aan en streek er even over met zijn vingers. Dit was de laatste keer. Hij was volwassener geworden en er stonden djngen te gebeuren waardoor hij niet op school kon blijven.'ik zie jullie hunne wel. Ik wil nog even een keer Door de trein lopen.' Zegt hij eerlijk tegen zijn vriend. Hierna loopt hij de coupe uit de gang op waar hij begint te lopen. Waar hij zenuwachtige eerste jaars ziet. En puberale derde jaars waar hij om moet lachen. Hij ging het missen. Maar hij had een vriendin en een thuis en iets wat het vechten waard was.

Arya was nog steeds aan lezen in haar nieuwe boek. Ze lette totaal niet meer op de omgeving.
Terug naar boven Ga naar beneden
Maaike
Admin
Maaike


Aantal berichten : 2384
Registratiedatum : 04-11-11
Woonplaats : Neverland

[HP] De vrijheidsstrijders Empty
BerichtOnderwerp: Re: [HP] De vrijheidsstrijders   [HP] De vrijheidsstrijders Emptydi aug 11, 2015 5:52 am

Wow ik heb helemaal geen mailtjes gehad dat hierop gereageerd is :O! Als jullie nog willen dan starten we dit weer op/reageer ik ook? Met Freek, Stef Anniek en mij?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://rpgcorner.actieforum.com
feniks

feniks


Aantal berichten : 5404
Registratiedatum : 18-11-11
Leeftijd : 32
Woonplaats : The second star to the right. through to Neverland

[HP] De vrijheidsstrijders Empty
BerichtOnderwerp: Re: [HP] De vrijheidsstrijders   [HP] De vrijheidsstrijders Emptydo aug 13, 2015 8:23 am

Ik hoop tot er weer leven in komt.
Ik mis de rpg's soms wel.
Terug naar boven Ga naar beneden
Maaike
Admin
Maaike


Aantal berichten : 2384
Registratiedatum : 04-11-11
Woonplaats : Neverland

[HP] De vrijheidsstrijders Empty
BerichtOnderwerp: Re: [HP] De vrijheidsstrijders   [HP] De vrijheidsstrijders Emptyzo aug 16, 2015 3:59 am

Naam: Emma Ballard
Leeftijd: 16
Innerlijk: Emma is een wat stiller meisje dat zich vooral op de achtergrond houd. Áls ze iets zegt is het vaak wel zinnig gezien ze eerst de situatie in zich op neemt. Ze is erg goed in twee kanten van het verhaal bekijken en mensen de ruimte te geven hun verhaal te doen. Daarbij komt wel dat als je het eenmaal verpest hebt bij haar ze je niet snel nóg een kans geeft (gezien ze je waarschijnlijk al een tweede kans heeft gegeven). Onder vrienden, in een veilige omgeving, kan ze ook wel extra vrolijk zijn.
Uiterlijk:https://i.servimg.com/u/f18/15/40/04/95/amazin10.jpg
Afdeling: Ravenklauw denk ik
Eventueel extra of verleden: Ze komt uit een volbloed tovenaars gezin, erg rustig en normaal opgevoed. Ze heeft een jonger zusje waarmee ze ook vrijwel nooit ruzie heeft, alles is redelijk normaal. Ze hoort bij de geheimhouders, voornamelijk omdat het al die jaren gewoon goed is gegaan en ze er niet achter staat om de rust en orde te verstoren zonder dat de strijders daar logische redenen voor hebben.
Door: Maaike

Naam: Adain Parker
Leeftijd: 17
Innerlijk: Adain is een vriendelijke jongen die graag open staat voor nieuwe ontmoetingen en het ontdekken van situaties/plekken/persoonlijkheden. Zijn behulpzame karakter weerhoud hem er echter niet van om het verschil tussen goed en kwaad te zien. En naar zijn mening is het dus ook belachelijk om dreuzels tegenwoordig nog zo achter te stellen en 'dom' te houden. Hij is een erg bedreven tovenaar die zich vooral op de zwarte kunsten en toverdranken kan richten, toch is een van zijn beste vakken fabeldieren. Gezien hij een rustig en vrolijk karakter lijkt te hebben/heeft kan hij met bijna iedereen wel opschieten. Hij licht wel altijd in de clinch met Zwadderaars, ook door zijn standpunt van de vrijheidsstrijders. Hij heeft een goede mensenkennis en is erg charmant waardoor hij mensen makkelijk kan manipuleren.
Hij was vast besloten om het laatste jaar af te maken, maar eenmaal terug op Zweinstein twijfelde hij meteen, zeker gezien de huidige situatie.
Uiterlijk: https://i.servimg.com/u/f18/15/40/04/95/25kn8u11.jpg
Afdeling: Griffoendor
Eventueel extra of verleden: Hij is de zoon van een van de leiders van het verzet. Niemand weet dit echter omdat hij het prima kan verbergen door zijn charmante en gezellige karakter. Zijn vrienden weten niet veel over zijn familie. Hij lijkt op het eerste gezicht open, maar is dit eigenlijk niet echt.Hij is het niet eens met álle rellen die gebeuren en hij zit dan ook voornamelijk bij de strijders omdat hij voor gelijkheid voor de dreuzels vecht en dit heeft meegekregen van zijn vader.
Dit omdat zijn moeder dreuzel is en hij zelf ook verliefd is op een meisje uit zijn dorp, hij zou haar graag vertellen wie hij is en daarom vind hij dat de waarheid naar buiten mag komen. Hij laat zich soms meeslepen door zijn verlangens en kan dus daarom slechte dingen doen tijdens de opstand. Hij weet echter nog niet precies wat hij wil in het verzet, omdat hij het helemaal niet eens is met de agressieve methodes die gebruikt worden. Hij staat op het randje van beide groepen.
Door: Maaike
Terug naar boven Ga naar beneden
https://rpgcorner.actieforum.com
Maaike
Admin
Maaike


Aantal berichten : 2384
Registratiedatum : 04-11-11
Woonplaats : Neverland

[HP] De vrijheidsstrijders Empty
BerichtOnderwerp: Re: [HP] De vrijheidsstrijders   [HP] De vrijheidsstrijders Emptyzo aug 16, 2015 4:04 am

Misschien moet ik mijn afdelingen nog veranderen, en ik twijfelde om een ouder personage/docent aan te maken, is dat handig?

Aidan zat in een coupé samen met zijn vrienden, ze maakte altijd een heleboel kabaal en uit hun coupé klonk vooral een hoop vrolijkheid. Een paar van de jongens hadden hun stok getrokken en lieten elkaar gekke spreuken zien, waarmee ze voorwerpen allerlei kunstjes en trucjes lieten doen in de lucht. Aidan zelf zat met een grijns een beetje toe te kijken, hij kon ontzettend druk zijn maar vond het nu prima om zich een beetje afzijdig te houden.
Nadat hij een tijdje had gekeken besloot hij dat het tijd was om nog eventjes rond te lopen door de trein, hij kon er eigenlijk niet tegen om zo lang stil te zitten. Hij excuseerde zich tegenover zijn vrienden, beloofde op tijd terug te zijn, en liep de gang van de rijdende trein op.

Emma zat met haar benen onder zich getrokken en de ochtendprofeet voor haar gezicht in het hoekje van een coupé. Ze zat met wat vrienden, maar het zou haar eigenlijk niet eens zo veel uitmaken zo lang ze maar niet met druktemakers zat. Ze vond treinreizen heerlijk, want zo had ze lekker de tijd om te lezen en gezien er nooit veel te doen viel in een trein werd ze er voor de verandering niet raar op aangekeken. Toch luisterde ze goed naar alles wat er om zich heen gebeurde, naar wie er binnenkwam of de coupé verliet, en waar zo in het algemeen de gesprekken over gingen.
Haar ogen gleden over een artikel in de profeet, met een standpunt van het ministerie volledig uitgewerkt door Rita.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://rpgcorner.actieforum.com
Anniek.

Anniek.


Aantal berichten : 3310
Registratiedatum : 17-11-11
Leeftijd : 31

[HP] De vrijheidsstrijders Empty
BerichtOnderwerp: Re: [HP] De vrijheidsstrijders   [HP] De vrijheidsstrijders Emptyzo aug 16, 2015 12:01 pm

Winter bereikte het kraakpand in de buitenring van de stad. Het was een stil en verlaten deel van London. Ze mompelde een camoflage spreuk en ging tussen wat bomen instaan zodat ze het huis een tijdje kon observeren voor ze het zou betreden. Ze wilde zeker weten dat dit de goede plek was.

Sarah haalde een boekje met een leren kaft uit haar tas en maakte de touwtjes die het boek dichthielden los. Ze sloeg hem open op de juiste bladzijde en begon er wat in te schrijven. Ze deed regelmatig in dit boekje haar gedachten over zaken beschrijven zodat ze zich daar constant bewust van maken en kon teruglezen als ze wat inspiratie nodig had of herinnerd moest worden aan wie ze was.
Terug naar boven Ga naar beneden
Freek

Freek


Aantal berichten : 1227
Registratiedatum : 16-04-12
Leeftijd : 31
Woonplaats : Magnolia

[HP] De vrijheidsstrijders Empty
BerichtOnderwerp: Re: [HP] De vrijheidsstrijders   [HP] De vrijheidsstrijders Emptyma aug 17, 2015 3:55 am

Jason stond in de metro en keek rond. Hij vond de techniek van dreuzels altijd wel grappig. Sommige dingen leken net magie. Moet je nagaan als Tovenaars en Dreuzels samen zouden werken Dacht hij. De schokkerige stop van de metro deed hem uit zijn gedachtegang springen. Hij keek door een raampje naar buiten. Nog 2 stops en dan mag ik uit deze dodelijke sardienenblik op wielen stappen dacht hij met een zucht.

Stefan keek rond in de coupe en zag tot zijn verbazing dat deze toch niet zo leeg was als hij en fleur in eerste instantie dachten, er zat namelijk een meisje met lang zwart haar. Ze zat een groot dik boek te lezen. Stefan boog zich zo onopvallend naar voren en probeerde naar de titel te staren zodat hij kon zien wat ze aan het lezen was. Tot zijn spijt kon hij alleen het woord muziek onderscheiden, zonder zover voorover te hoeven buigen dat hij op de grond viel. Hij kuchte even "Hoi" zei hij. "Zo te zien zit jij in ravenklauw...mijn zus zit ook in ravenklauw...ken je haar?" Vroeg hij. "Ze heet Fleur" voegde hij eraan toe.

Fleur tuurde naar buiten. Ze zuchtte even, waardoor een van haar vriendinnen vroeg wat er was. "Ow niks" zei ze. "Ik vind het gewoon grappig om te bedenken dat we nog maar een paar jaar op Zweinstein zitten" zei ze.
Terug naar boven Ga naar beneden
~Aurora~




Aantal berichten : 8
Registratiedatum : 01-08-15

[HP] De vrijheidsstrijders Empty
BerichtOnderwerp: Re: [HP] De vrijheidsstrijders   [HP] De vrijheidsstrijders Emptyza aug 22, 2015 7:54 pm

Naam: Rick
Leeftijd: 11
Innerlijk:  Niet een van de slimste, komt zijn beloftes na.
Uiterlijk: Kort zwart haar en blauwe ogen, stevige torso, net iets korter dan gemiddeld, niet erg sportief.
Afdeling: Dat gaat Rick zo van de zwarte hoed horen -> Huffelpuf
Eventueel extra of verleden: Doordat zijn vader een grote verzamelaar van spulletjes is, die als benodigdheden voor potions en spells dienen, wordt Rick al snel door jan en alleman gevraagd om klusjes voor hen te doen, wat vaak betekent dat hij op spullenjacht wordt gestuurd.
Door: ~Aurora~

Naam: Rebecca
Leeftijd: 13
Innerlijk: Sluw, gemeen en dol op kattenkwaad, dat ook door haar strenge ouders  wordt gestimuleerd.
Uiterlijk: Lang donkerbruin haar, nog net geen zwart. Gemiddelde lengte. Blauwgroengrijze ogen.
Afdeling: Zwadderich -> sluw
Eventueel extra of verleden: Opgegroeid in een tovenaarsfamilie die anti-dreuzels zijn, dat beeld heeft ze van haar ouders meegekregen en zo is ook haar denkwijze. -> geheimhouder.
Door: ~Aurora~

Naam: Daryl
Leeftijd: 16
Innerlijk:  Hij vindt dat dreuzels met respect moeten worden behandeld, en vind het niet erg als partners van tovenaars op de hoogte zijn, hoewel voorzichtigheid ook geboden is, en hij betwijfeld of het aan de grote klok hangen nou direct zo’n goed idee is. Houdt niet van stampij, dus niet iemand die veel op de voorgrond is, maar zal iemand in nood altijd (proberen te) helpen.
Uiterlijk: Blond haar zit een beetje tussen kort en half lang in. Lichtblauwe heldere ogen. Vrij lang, maar niet overdreven lang voor zijn leeftijd, tenger gebouwd met armen die er al een klein beetje gespierd uit beginnen te zien voor zover dat voor zijn leeftijd kan.
Afdeling: Ravenklauw
Eventueel extra of verleden:
Door: ~Aurora~
Terug naar boven Ga naar beneden
Maaike
Admin
Maaike


Aantal berichten : 2384
Registratiedatum : 04-11-11
Woonplaats : Neverland

[HP] De vrijheidsstrijders Empty
BerichtOnderwerp: Re: [HP] De vrijheidsstrijders   [HP] De vrijheidsstrijders Emptyzo aug 23, 2015 1:40 am

Aidan stak zijn handen in de zakken van zijn spijkerbroek die hij nu nog aan had en liep op zijn gemakje door de trein heen. Zo af en toe wierp hij een blik een coupé in. Overal zat het vol en het leek wel alsof er altijd alleen maar meer mensen er op Zweinstein bij kwamen, terwijl er elk jaar natuurlijk een hoop mensen ook de school verlieten na hun laatste jaar. Hij zag een aantal nerveuze eerstejaars en grijnsde naar ze waarna hij weer verder liep. Naast zijn vrienden had hij hier en daar wel wat contactjes met mensen uit andere afleidingen, maar niet zodanig dat hij echt in een gesprek belandde. Zijn gedachte dwaalde al snel af naar thuis terwijl hij met een nog langzamere pas door de trein drentelde.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://rpgcorner.actieforum.com
Anniek.

Anniek.


Aantal berichten : 3310
Registratiedatum : 17-11-11
Leeftijd : 31

[HP] De vrijheidsstrijders Empty
BerichtOnderwerp: Re: [HP] De vrijheidsstrijders   [HP] De vrijheidsstrijders Emptydi sep 01, 2015 6:07 am

Winter hield vanaf haar schuilplaats het pand een lange tijd in de gaten, er gebeurde niets opvallends, maar dat had ze ook niet zo snel verwacht. Ze hoopte dat hij een misstap zou maken die hem zou verraden. Dan zou ze hem hebben. Ze hoopte dat haar collega's niet te snel door zouden hebben wat ze van plan was. Ze had geen zin om opnieuw deze discussie aan te gaan, ze had hart voor het werk en wilde doen wat juist was, als dat soms afweek van de procedure.. Tja dat was dan maar zo.

Sarah had een paar woorden opgeschreven en keek bedachtzaam naar het papier. Ze wist niet zo goed meer wat ze had willen opschrijven, alsof de gedachte die ze had gehad weggestroomd was. Ze zuchtte en sloot het boek weer. Misschien kwam ze er later op als ze er niet te veel mee bezig zou zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





[HP] De vrijheidsstrijders Empty
BerichtOnderwerp: Re: [HP] De vrijheidsstrijders   [HP] De vrijheidsstrijders Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
[HP] De vrijheidsstrijders
Terug naar boven 
Pagina 1 van 3Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: RPG's :: Fantasy-
Ga naar: