Onderwerp: Re: Kiddo & Sifish vr feb 15, 2013 1:46 am
Lily liep aarzelend achter James aan. "Je neemt touristische route wel letterlijk," zei ze met een lichte glimlach. Ze keek naar het krijsende krot. "Geen geesten?"
Adam bestelde ook wat te drinken en nam toen tegenover Anna plaats.
Maaike Admin
Aantal berichten : 2384 Registratiedatum : 04-11-11 Woonplaats : Neverland
Onderwerp: Re: Kiddo & Sifish vr feb 15, 2013 2:25 am
Anna glimlachte naar hem, ze wist niet heel goed wat ze nu moest zeggen.
James haalde zijn schouders op 'nooit gezien' zei hij. Hij liep naar het huis en deed de deur open. Hij stapte de duisternis in.
Onderwerp: Re: Kiddo & Sifish vr feb 15, 2013 7:18 am
Lily volgde James. Ze pakte haar toverstok en fluisterde "Lumos". Verwonderd hield ze haar toverstok omhoog en keek om zich heen.
Adam keek Anna zwijgend aan. "Heb je broertjes of zusjes?" vroeg hij toen glimlachend.
Maaike Admin
Onderwerp: Re: Kiddo & Sifish vr feb 15, 2013 7:22 am
James twijfelde even maar toen pakte hij haar hand en nam hij haar mee naar boven. Op de hoogste verdieping bleef hij staan en liep hij naar het raam.
'ik heb tweeling broertjes van 6 jaar' zei Anna. 'maarja die zie ik bijna nooit' ze zuchtte. 'en tja... In de zomervakantie gaan we altijd naar italië, en ben ik vaak bij Lily'
Onderwerp: Re: Kiddo & Sifish vr feb 15, 2013 7:55 am
Lily keek James aan. "Hoe ben je hier voor het eerst binnen gekomen?" vroeg ze. "Ik bedoel maar, Het Krijsende Krot binnensluipen staat nou niet echt bovenaan het lijstje van dingen die meeste leerlingen willen doen," zei ze geamuseerd.
Adam knikte. "Mis je het? Thuis?" vroeg hij zacht.
Maaike Admin
Onderwerp: Re: Kiddo & Sifish vr feb 15, 2013 7:58 am
Pas toen Anna knikte besefte ze hoe erg ze haar familie miste. 'Jaa, maar ik schrijf mijn ouders vaak. En met de laatste opdracht mogen de ouders komen. Dat hoorde ik perkamentus tegen slakhoorn zeggen' ze glimlachte. 'en jou familie?'
James lachte 'tja ik kan je niet zomaar alles vertrllen' zei hij. Hij opende de luiken en wees naar een uitzicht over het terrein van Zweinstein, met een beetje in de verte het kasteel.
Onderwerp: Re: Kiddo & Sifish vr feb 15, 2013 8:28 am
Adam keek Anna verbaasd aan. "Echt waar? Dat wordt nog wat," zei hij geamuseerd. Hiij schude zijn hoofd. "Alleen ik en mijn ouders."
Lily rolde met haar ogen. "Nee want dat zou saai zijn," zei ze lachend. Ze leunde op een plank die als vensterbank diendeen keek naar buiten. De plank was hier echter niet op berekens en voordat ze goed en wel doorhad wat er gebeurde lag ze op de grond. "Au," mompelde ze.
Maaike Admin
Onderwerp: Re: Kiddo & Sifish vr feb 15, 2013 8:35 am
James trok haar voorzichtig overeind, hij was niet snel genoeg geweest om haar op te vangen. 'gaat het?' vroeg hij bezorgd.
Anna dronk wat van haar boterbier, plotseling kwamen er een aantal zwadderaars binnen, ze hadden een domme grijns op hun gezicht. Zwarts, Sneep en Malfidua waren er nu niet bij. Fronsend bekeek ze het stel.
Onderwerp: Re: Kiddo & Sifish vr feb 15, 2013 9:05 am
Lily moest lachen toen ze James' bezorgde gezicht zag. "Her gaat," zei ze geruststellend. "Ik ben niet van porcelein gemaakt weet je."
Adam volgde Anna's blik. "Ze zijn eruit alsof ze iets slechts hebben uitgevoerd," zei hij zacht l. Hij was even stil en bestudeerde de Zwadderaars. Toen dronk hij zijn glas leeg en stond op.
Maaike Admin
Onderwerp: Re: Kiddo & Sifish vr feb 15, 2013 9:11 am
Anna keek naar Adam, ze wist niet zeker of hij opstond omdat hij weg wou gaan. Zij had haar drinken niet op, dus ze was nog niet van plan te gaan. Vanuit de hoek zag ze de Zwadderaars dingen roepen naar hen.
Onderwerp: Re: Kiddo & Sifish vr feb 15, 2013 9:20 am
Lily glimlachte naar James. Ze keek stilletjes uit het raam naar het uitzicht, deze keer zonder op iets te leunen.
"Ik bn zo terug," zei Adam en liep naar de tafel van de Zwadderaars. "Als je iets te zeggen hebt, doe het dan recht in mijn gezicht. Waar zijn jullie vriendjes heen?" vroeg hij kalm.
Maaike Admin
Onderwerp: Re: Kiddo & Sifish vr feb 15, 2013 9:28 am
James keek naar Lily 'Vind je het mooi?' vroeg hij voorzichtig.
Anna keek hem fronsend na, ze zat te twijfelen of ze er ook heen moest lopen, nu bleef ze maar even zitten.
Een van de zwadderaars keek Adam opstandig aan. 'We hadden het er net over dat jij en dat modderbloedje van je maar ergens anders moesten gaan zitten.'
Noem je iemand met één dreuzelouder ook modderbloedje? Het betekend dat haar bloed niet zuiver is toch? Niet perse dat ze alleen dreuzelouders heeft toch?
Onderwerp: Re: Kiddo & Sifish vr feb 15, 2013 9:41 am
volgens mij is het twee dreuzelouders maar maakt niet zoveel uit XD
Lily knikte glimlachend. "Ja, het is prachtig," zei ze zacht. Ze keek James aan. "Bedankt dat je me hier naartoe hebt genomen."
Adam sloeg zijn armen over elkaar. Hij was normaal gesproken vriendelijk tegen iedereen en ging liever geen confrontaties aan, maar iets aan deze zwadderaars zat hem niet lekker. "Waarom rot je zelf niet een eind op?" beet hij de Zwadderaar toe.
Maaike Admin
Onderwerp: Re: Kiddo & Sifish vr feb 15, 2013 9:43 am
Ja dat dacht ik ook, maar hoe noemen ze dan iemand die 1 dreuzelouder heeft? Die is toch ook niet zuiver? XD
Anna wachtte nog eventjes af, ze bekeek ze vanaf een afstandje.
James glimlachte terug. "Graag gedaan'
De zwadderaar keek gemeen terug, en terwijl hij sprak keken twee van zijn vriendjes gemeen grijnzend naar Adam. 'Geloof me, als jullie niet vrijwillig weggaan zorgt iemand anders er uiteindelijk voor.' zei hij. Hij lachte met zijn andere vriendjes.
Onderwerp: Re: Kiddo & Sifish vr feb 15, 2013 9:51 am
halfbloedje misschien? XD
Adam trok een wenkbrauw op. "Oh ja ik heb gezien hoe goed jullie Zwadderaars in zijn. Net als jullie vriend Regulus? Het lukte hem ook zo goed om me in het toernooi te verslaan," zei hij sarcastisch.
Lily draaide zich om zodat ze James recht kon aankijken. "Neem je iemand mee naar het kerstbal?" vroeg ze nochalant.
Maaike Admin
Onderwerp: Re: Kiddo & Sifish vr feb 15, 2013 9:55 am
XD ok dan zeiden ze dat.
De zwadderaar keek hem vuil aan. 'Wil je een duel jochie?' dreigde hij, en zijn hand ging al een beetje naar zijn stok.
Anna besloot dat ze genoeg had zitten kijken en stond op, ze liep naar Adam toe en keek naar de jongens. "Wat is er aan de hand?'
Onderwerp: Re: Kiddo & Sifish vr feb 15, 2013 9:58 am
ok XD
Adam keek om naar Anna. "Niks, deze heren gingen net weg," zei hij ijzig kalm en keek de zwadderaars dreigend aan.
Lily kauwde op haar lip. "Dacht ik al. Ik ook niet," zei ze en liep richting de trap. "Zullen we gaan?"
Maaike Admin
Onderwerp: Re: Kiddo & Sifish vr feb 15, 2013 10:03 am
De zwadderaars zagen de waard kijken en stonden op. 'We krijgen jou nog wel.' siste eentje, ze wisten dat er iets gebeuren ging. Ze wierpen nog een blik op Anna en de 'hoofd'zwadderaar grijnsde. 'Ik zou maar uitkijken meisje.' de zwadderaars liepen samen weg.
Anna trok haar wenkbrauwen op. "Waar ging dat over?'
James knikte en liep met haar mee, hij verlichtte zijn stok en liep voor haar uit naar beneden.
Onderwerp: Re: Kiddo & Sifish vr feb 15, 2013 11:33 am
Adam keek de Zwadderaars na. "Niks," zei hij hoofdschuddend en liep terug naar hun tafel. Als hij het kon helpen zou Anna nooit te horen krijgen hoe ze genoemd werd.
Lily volgde James.
Maaike Admin
Onderwerp: Re: Kiddo & Sifish vr feb 15, 2013 11:42 am
Anna keek naar hem, onderzoekend. 'ok' zei ze. 'ik heb mijn drinken op..' begon ze. Maar toen hoorde ze plotseling een gil van buiten.
James kwek Lily aan toen ze weer buiten stonden. 'wil je nog even naar de winkels?'
Onderwerp: Re: Kiddo & Sifish vr feb 15, 2013 11:55 am
Adam keek geschrokken op toen hij de gil hoorde. Een moment lang stond hij aan de grond genageld, toen kwam hij ineens tot bewustzijn en rende naar buiten.
Lily knikte. "Graag," zei ze met een glimlach. Ze keek even achterom naar het krijsende krot, zich afvragend hoe James erop was gekomen en begon toen te lopen richting de winkelstraat.
Maaike Admin
Anna trok haar staf en rende achter hem aan. Eenmaal buiten zag ze dat er mensen rondliepen on zwarte gewaden, met zilveren maskers voor. Ze vernielden her en der dingen en overal rende mensen in blinde paniek weg. Anna keek om zich heen maar zag Adam niet meer. Ze duwde wat mensen aan de kant. 'Adam?'
James hoorde al het lawaai nog niet en liep op zijn gemak naar de winkelstraatjes.
Adam keek verwilderd om zich heen naar de paniek die er heerste. "Anna zie je dit.." begon hij en keek over zijnschouder maar besefte dat ze er niet was. "Anna?" riep hij en waande zich een weg door de massa terug naar waar hij vandaan was gekomen.
Lily liep nietsvermoedend naast James. Toen ze echter een glimps van de mannen met maskers zag wist ze gelijk wat er aan de hand was. Ze greep James arm vast met haar ene hand en hield in de andere haar toverstok vast. "Laten we teruggaan," zei ze in een dringende toon.
Maaike Admin
James keek verbaasd 'hoezo wat is...' toen zag hij het ook. Als een soort reflex ging hij voor Liky staan al was ze natuurlijk niet zwak. 'misschien moeten we mensen helpen' mompelde hij.
Anna wou in de buurt van de drie bezemstelen blijven maar de gemaskerde mensen kwamen dichterbij. 'Adam waar ben je?' riep ze. Ze ontweek een spreuk en richtte haar staf op een van de engerts. 'Paralitis' schreeuwde ze
Lily keek James aan alsof hij gek was maar besefte dat hij eigenlijk wel gelijk had. "Oke, doe voorzichtig," zei ze, half smekend voordat ze langs iemand glipte en een gemaskerd persoon vervloekte.
Adam bukte nog net op tijd voor een vloek die vlak langs hem ging. Hij scande de menigte maar kon Anna nergens ontdekken.Zijn aandacht verplaatste zich toen hij een raveklauwer neer zag gaan, overal bloedend en luid gillend. Vlug rende hij erheen en kwam naast haar tot stilstand terwijl hij probeerde het bloeden te stoppen, maar het bleef maar komen