Onderwerp: Re: Kiddo & Sifish di maa 05, 2013 11:19 am
Adam schudde vlug zijn hoofd. "Niet echt een reden," mompelde hij lichtelijk beschaamd. Zwijgend keek hij voor zich uit.
"Ik weet het eignlijk niet echt," zei Lily bedachtzaam. "Ik denk.. iemand die vriendelijk en loyaal is, maar niet saai," zei ze schouderophalend. "En ook knap, lang, goed met magie en met een liefde voor katten," voegde ze grijnzend aan toe, niet langer echt serieus.
Maaike Admin
Aantal berichten : 2384 Registratiedatum : 04-11-11 Woonplaats : Neverland
Onderwerp: Re: Kiddo & Sifish di maa 05, 2013 11:25 am
Anna keek hem nieuwsgierig aan maar ging er niet verder op door. 'heb je al veel geoefend voor de volgende opdracht?' vroeg ze hem.
James lachte, 'hè jammer ik dacht net dat ik misschien in de buurt kon komen, tot je over die katten begon..'
Onderwerp: Re: Kiddo & Sifish di maa 05, 2013 11:28 am
Adam keek op. "Niet zo heel veel," gaf hij toe. "Er komen telkens andere dingen tussen. Zoals school en de ziekenzaal," zei hij met een glimlach. "Jij?"
Lily staarde James ongelovig aan. "Je houd niet van katten?" herhaalde ze verbijsterd.
Maaike Admin
Onderwerp: Re: Kiddo & Sifish di maa 05, 2013 11:35 am
Anna glimlachte even. 'Nouja gelukkig mocht je sn weg van de ziekenzaal.' zei ze. Ze schudde haar hoofd 'nee ook nog niet echt, ik was van plan vanmiddag maar te beginnen.' ze zuchtte.
James moest moeite doen om niet hardop te lachen. 'ik heb een voorkeur voor honden denk ik. Het is niet alsof ik niet van katten hou.. Maar trouwens, de enige kat die hier rond loopt is mevrouw Norks. Daar hou ik niet van nee...'
Onderwerp: Re: Kiddo & Sifish di maa 05, 2013 11:45 am
Adam keek Anna vrgend aan. "Het klinkt niet alsof je er zin in hebt. Ik dacht dat je het toernooi leuk vojd?" vroeg hij verbaasd.
Lily keek James hoofdschuddend aan. "Nou, enige hoop voor ons om een relatie te hebben is nu officieel verpest omdat je een hondenpersoon bent," zei ze pkagend. Toen ze besefte hoe die opmerking klonk, liep ze vlug door om de blos op haar wangen te verbergen.
Maaike Admin
Onderwerp: Re: Kiddo & Sifish di maa 05, 2013 11:52 am
James bleef na die opmerking staan, hij keek naar haar met ogen die iets groter waren dan normaal. Had hij het nou echt goed gehoord? Hij zei niks maar liep weer langzaam achter haar aan.
Anna keek naar hem. 'ik vind het ook leuk. Alleen k hou niet van oefenen, en na gister besefte ik dat ik helemaal niet zo goed kan toveren. Ik kon mezelf verdorie niet eens goed beschermen.'
Onderwerp: Re: Kiddo & Sifish di maa 05, 2013 12:00 pm
Adam knikte. "Ja dat gevoel had ik zelf ook, maar dat is anders. Het is chaos en je bent in werkelijk gevaar dus regeer je anders," zei hij.
Lily liep zwijgend verder. Eenmaal in de Grote Zaal haalde ze zo ongeveer opgelucht adem en ging aan tafel zitten, al die tijd James' blik ontwijkend.
Maaike Admin
Onderwerp: Re: Kiddo & Sifish di maa 05, 2013 12:05 pm
James ging aan tafel zitten, hij schepte gewoon op en begon te eten.
Anna keek fronsend aan. 'we kunnen niet zeggen dat we bij de opdracht niet echt in gevaar zijn.' zei ze. 'ik wordt er gewoon zenuwachtig van. En regulus..' mompelde ze, hij was ook een van de 'kampioenen' natuurlijk.
Onderwerp: Re: Kiddo & Sifish wo maa 06, 2013 7:14 am
Adam verbleekte bij het noemen van Regulus' naam. "ja ik snap hoe je je voelt," mompelde hij.
Lily pakte een stuk toast en smeerde er een dikke laag jam op. Ze keek op toen Perkamentus de Grote Zaal inkwam en iedereen's aandacht trok. Stilletjes luisterde ze.
Perkamentus legde uit wat r gisteren gebeurd was. "Er zijn heel wat gewonden gevallen maar gelukkig geen doden. Toch zijn er maatregelen voor jullie bescherming. Er zullen vanaf nu ter alle tijden schouwers rond het kasteel lopen. Bovendien is er een avondtijd opgesteld van 9 uur. Na die tijd mag niemand meer buiten zijn of haar leerlingenkamer zijn. We hebben besloten het toernooi en kerstbal door laten gaan, maar wel onder streng toezicht," zei hij. "Ook vragen we van jullie om mogelijke verdachten van de aanval te melden in mijn kantoor."
Maaike Admin
Onderwerp: Re: Kiddo & Sifish wo maa 06, 2013 8:50 am
Anna bekeek Adam eventjes bezorgd maar zei verder niks. Ze keek naar Lily die verderop zat en wou haar begroeten, maar toen begon Perkamentus al te praten. Ze keek geschrokken op, ze mochten verdachten gaan melden? Dan wist Perkamentus dus eigenlijk al dat er leerlingen tussen hadden gezeten.. En toch liet hij het toernooi door gaan.
James keek redelijk chagrijnig, na 9 uur niet meer buiten gezien worden werd erg lastig voor hem met zoveel extra bewaking.
Onderwerp: Re: Kiddo & Sifish do maa 07, 2013 7:26 am
"Hoe gaat het?" vroeg Lily en keek Anna glimlachend aan. Ze keek Adam na en leunde toen verder naar voren. "Hebben jullie nou officieel iets?"
Sirius fronste zijn wenkbrauwen. "Goh, dat maakt alles zoveel makkelijk," zei hij en rolde met zijn ogen. "Hoe moeten we Remus nu met zijn harige probleem helpen?"
Maaike Admin
Onderwerp: Re: Kiddo & Sifish do maa 07, 2013 10:10 am
Anna lachte zachtjes en schudde haar hoofd. 'Nee, niet dat ik weet.' zei ze. ze haalde haar schouders op. 'Het gaat prima, voor zover dat kan.. Ik vind het alleen allemaal nogal ingewikkeld. En het lukt me niet om me op dit moment op het toernooi te concentreren.'
James keek Sirius aan en fronste. 'Geen idee.' mompelde hij. 'Mantel.. wegwijzer, je weet wel.'
Onderwerp: Re: Kiddo & Sifish zo maa 10, 2013 10:12 am
Lily knikte begrijpend. "Ja ik snap het, met alles wat er aan de hand is.." zei ze. Ze keek Anna met een bemoedigend glimlachje aan. "Toch weet ik vrij zeker dat het je wel lukt. Ik heb er het volste vertrouwen in."
Sirius grijnsde. "Het gebruikelijke dus, stom dat ik daar niet aan dacht," zei hij. Hij fronste even. "Denk je dat ik iets over Regulus moet zeggen tegen Perkamentus?"
Maaike Admin
Onderwerp: Re: Kiddo & Sifish zo maa 10, 2013 9:49 pm
Anna glimlachte 'ik hoop het maar.' zei ze. Ze stond op 'ik ga denk ik een lokaal zoeken om wat spreuken te oefen .' zei ze.
James dacht even na. 'je was zelf niet in zweinsveld.. Maar misschien kunnen we met z'n allen gaan? Lily, Anna en Adam misschien. Dat is een stuk geloofwaardiger dan een iemand.'
Onderwerp: Re: Kiddo & Sifish do apr 11, 2013 6:31 am
sorry voor mijn inactiviteit!
Lily knikte glimlachend. Ze stond op.
Sirius fronste zijn wenkbrauwen. "Ik moet huiswerk maken," zei hij met een diepe zucht. "Dat essay voor Toverdranken gaat zichzelf niet schrijven."
Maaike Admin
Onderwerp: Re: Kiddo & Sifish do apr 11, 2013 8:22 am
Geeft niet, ik ben zelf ook super druk! Nogal toevallig dat ik dit nu meteen zie.
James trok een gezicht, hij was vergeten dat hij huiswerk moest maken. 'Kunnen de docenten het huiswerk niet afschaffen nu we overal en nergens aangevallen worden? Ik wil wedden dat Slakhoorn zelf ook doodsbang is.' zei hij geïrriteerd. 'Misschien moet ik dat ook maar gaan maken dan.'
Anna liep de grote zaal uit, ze liep een gang in en duwde op groot geluk een lokaal open. Ze zag dat het leeg was en glimlachte. 'Ik denk dat dit wel geschikt is..' zei ze.
Onderwerp: Re: Kiddo & Sifish do apr 11, 2013 9:26 am
haha het is vast telepathie XD
"Weet je wat, ik ga bij Remus zeuren of ie me kan helpen en dan kan jij het overschrijven. Kun je in de tussentijd iets nuttigs doen zoals oefenen voor het toernooi," stelde Sirius voor met een grijns.
Lily liep achter Anna aan naar binnen en leunde tegen een van de tafels. "Dus wat wil je oefenen?" vroeg ze.
Maaike Admin
Onderwerp: Re: Kiddo & Sifish do apr 11, 2013 9:29 am
Haha ja, gefeliciteerd nog!!
James grijnsde terug 'Lijkt me een goed plan!' zei hij. Hij stond op en keek rond. 'Lily en Anna zjin weg, dus misschien kan ik hun zoeken en dan mee oefenen. En anders zoek ik zelf een lokaal.'
Anna fronste. 'Ik denk dat ik moet oefenen met verlammen.. Ontwapenen kan ik al.. Blokkeren.. ' mompelde ze.
Onderwerp: Re: Kiddo & Sifish wo apr 17, 2013 12:49 am
Sirius nam een laatste hap van zijn bord en stond toen ook op. "Dat zou handig zijn ja," zei hij met een knikje en begon te lopen.
Lily haalde haar toverstok tevoorschijn en ging rechtop staan. "Oke, kom maar op," zei met met een brede lach.
Maaike Admin
Onderwerp: Re: Kiddo & Sifish wo apr 17, 2013 10:12 am
Anna lachte 'Verlammen, ontwapenen of blokkeren?? Als ik je verlam val je om, dat lijkt me niet zo'n goed idee of wel?' vroeg ze.
James liep met hem mee de zaal uit maar boog daarna af in een gang op de zelfde verdieping. Hij liep een beetje rond en keek in lokalen, overal zat wel iemand.